Posted in Hverdagseventyr, Inspiration, Karriere, kreativitet, Samfund

❤️ Året der gik ❤️

Vi har rundet december, og det er for alvor blevet rigtig koldt. Endnu et år er næsten gået, og deraf kommer en nødvendig refleksion over året der gik. 2016 har været et dejligt år for mig. I det store hele i hvert fald. Jeg flyttede igen. Men denne gang til MIT EGET HJEM. Jeg mødte nye mennesker. Gik rigtig meget i byen. Afsluttede endnu en uddannelse, og fik et semi fast job(halvanden måned endnu). Blev veganer. Tilbragte to uger i London. Tilbragte utrolig meget tid på de sociale medier. Skabte et nyt netværk i min by, og læste nogle gode bøger. Var medskaber af en skrivegruppe, og brugte meget tid på pendlerlivet. Jeg skrev mails til mennesker jeg ikke kendte, og fik en god respons tilbage. Jeg oplevede stresssymptomer op til flere gange, trak vejret og kiggede indad. Jeg sagde nej til ting der krævede for meget af min energi, men sagde ja til Alive festival, Ungdommens Folkemøde og Harry Potter festival ❤️

Det var også i 2016 at det gik op for mig, at jeg bestemt ikke er alene i min frustration over hvor jeg passer ind, og at vi er mange der egentlig bare gerne vil havde lov til at være gode nok som vi er, uanset hvad vi laver. Vi lærer at vi kan få det hele. Og det er jeg overbevidst om, at vi kan. Men vi skal selv finde frem til ”hvad det hele er”.

I næste måned fylder jeg 33. Som 15årig var jeg overbevidst om, at jeg skulle være advokat. Som 23årige at jeg skulle arbejde på et forlag og være forfatter. Jeg ved ikke præcist hvad 2017 kommer til at bringe, men jeg ved det kommer til at betyder et nyt frivillig job, ture til København og helt sikkert oplevelser med en masse dejlige mennesker. Og måske arbejdsløshed igen. I hvert fald for en stund.

Samskabelse var et ord jeg blev introduceret i 2016 i forbindelse med et møde på Randers bibliotek. Og jeg kan lide det! Fordi det handler om mennesker, og det handler om fællesskab (måske har jeg hørt om det før, men jeg har ikke tænkt videre over det) og det kendertegner mit 2016 vældig godt. ”Samskabelse retter et særligt fokus på en proces, hvor forskellige aktører sammen udvikler ny velfærd”(frivilligrådet.dk). jeg tror ordet samskabelse kommer til at betyder rigtig meget for mig i 2017 ❤️

Skriv et svar

